MAGASINET TRAFIKKSKOLEN
Bladet Trafikkskolen tar for seg ulike temaer fra bransjen – her kan du lese de siste utgavene.
Trafikkskolen er trafikkopplæringsbransjens fagblad. Magasinet sendes ut til trafikkskoler og andre institusjoner som driver med trafikkopplæring, i tillegg til andre aktører i bransjen og myndighetene våre.
Har du tips til noe vi burde skrive om? Ta gjerne kontakt med oss.
Har du tips til noe vi burde skrive om? Ta gjerne kontakt med oss.
Siste utgave
Trafikkskolen – Alle husker trafikklæreren sin!
Man er ofte mye sammen med trafikklæreren i sine formative år, på den tiden man skaper sine egne verdier og vaner. Rollen strekker seg lengre enn det som skjer i bilen. Hver dag bidrar trafikklæreren til at enda en ny sjåfør tar med seg de riktige holdningene ut i trafikken. Jo flere av sjåførene på veien som har disse gode holdningene med seg, jo tryggere blir trafikken.
Trafikklæreren har ikke bare en viktig rolle i elevens liv – men i samfunnet generelt. Det er derfor alle husker trafikklæreren sin!
Eldre utgaver
Trafikkskolen – Trafikklærer – først og fremst lærer
Trafikklæreren bruker pedagogiske modeller basert på forskning, følger læreplaner, undervisningsplaner og opplæringsforskrift. I tillegg står holdningsskapende arbeid og refleksjoner hos eleven i sentrum. En trafikklærer er først og fremst lærer.
Les mer i årets første utgave av Trafikkskolen!
Trafikkskolen – Trafikklærerens verktøy
Trafikklærer er et sammensatt yrke. Man gjør ofte flere oppgaver utenfor bilen som andre steder driftes av egne fagpersoner eller avdelinger. I tillegg jobber man ofte i små team eller alene. Alt dette kommer på toppen av både det trafikkfaglige og det pedagogiske. Da er trafikklæreren helt avhengig av å ha riktig verktøy for å få årshjulet til å gå rundt.
Trafikklærerens verktøy finner vi oftest utenfor den tradisjonelle verktøykassa. Hammeren er byttet ut med gode opplæringsverktøy. Målebåndet er heller markedsføringsstrategier. Skrutrekkeren har blitt til effektive måter å inkludere ADAS i læreplanen etter forskrift. En trafikklærer trenger altså et bredt spekter med kunnskap og kompetanse – og de riktige verktøyene for rett bruk.
Trafikkskolen – Fellesskap

MEDLEMSPORTAL
Klikk her for å lese